Ca urmare a cerințelor legale foarte stricte și a modificărilor frecvente din legislație, care sunt implementate adesea într-un ritm neobișnuit de rapid, salarizarea a devenit o agendă complexă. Nu fiecare companie are resursele necesare pentru a gestiona intern procesul de salarizare. Care sunt acele arii pe care este bine să le lași în grija firmelor de externalizare și ce poate fi rezolvat intern, cu ajutorul serviciilor de consultanță?

Pe lângă procesarea salariilor, firmele de externalizare oferă de obicei și suport în domeniul resurselor umane pentru alte procese: gestionarea dosarelor de personal, pregătirea documentației contractuale aferente relațiilor de muncă și consultanță de personal. Astfel de companii monitorizează schimbările legislative pentru tine, întrețin software-ul de salarizare, procesează salariile, distribuie fluturașii de salariu, oferă suport pentru angajați și rapoarte personalizate pentru managementul de HR. Bineînțeles, toate acestea se desfășoară cu respectarea celor mai înalte standarde privind protecția datelor personale și de companie.
Compania de externalizare este, de asemenea, responsabilă pentru continuitatea serviciilor și pentru respectarea obligațiilor față de angajați sau față de instituțiile statului, la timp și conform legislației.
Externalizarea salarizării include de obicei:
-
Procesarea lunară a salariilor (schimbul de documente, calculul salariilor și al taxelor, calculul reținerilor, arhivarea statelor de plată, calculul salariilor nete și al plăților excepționale)
-
Rapoarte de salarizare (toate raportările obligatorii către instituții, rapoarte statistice către INS, recalcul anual al impozitului, diverse rapoarte personalizate)
-
Procesarea agendei de personal (înregistrarea noilor angajați la Casa de Pensii, radierea celor plecați, declarații de asigurare, adeverințe de venit, vechime, emiterea de documente pentru diverse scopuri)
-
Gestionarea bonusurilor și beneficiilor (asigurări de sănătate sau viață, planuri de pensii, concedii, concedii medicale, concedii de maternitate)
-
Reprezentare în fața autorităților (comunicare directă cu diverse instituții, inclusiv în caz de inspecție fiscală sau control ITM)
-
Alte servicii precum distribuirea fluturașilor de salariu, consultanță în dreptul muncii și fiscalitate (pregătirea documentației contractuale, consultanță GDPR, angajarea expaților, impozitarea beneficiilor în natură, concedieri colective, elaborarea de politici interne etc.) sunt beneficii suplimentare oferite prin externalizarea salarizării.
Este suficientă consultanța fiscală și de salarizare?
Dacă ai deja o companie cu un departament de salarizare bine pus la punct, nu ar trebui să existe riscul unui proces de slabă calitate. Totuși, poate fi dificil pentru acest departament să urmărească în mod constant schimbările legislative și să le implementeze la timp. Așadar, dacă primești un semnal din partea departamentului că nu mai face față acestor cerințe, este mai bine să-i sprijini cu consultanță externă, oferită de firme specializate (care adesea furnizează și servicii de externalizare), pentru a evita greșeli grave în procesul de salarizare, care pot duce la amenzi considerabile în cazul unui control ITM.
TULIP Solutions nu oferă servicii de salarizare, dar…
Facem parte din Accace Group, un grup internațional ce reunește peste 800 de experți și procesează lunar peste 200.000 de fluturași de salariu. Clienții sunt în principal companii mijlocii și mari, inclusiv corporații Fortune 500 din diverse industrii. Procesele Accace sunt auditate pentru continuitatea afacerii, securitate, calitate și management de mediu, conform standardelor globale ISO și ISAE.
Ai nevoie de acoperire în zona de salarizare?
Suntem bucuroși să organizăm o întâlnire și să îți oferim o ofertă personalizată.
TI-A PLACUT CE AI CITIT?
Te poti bucura de mai mult! Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi informatiile direct in inbox.